top of page
Search

Kan et lite såpestykke redde verden?

Kan et lite såpestykke redde verden? Tanken slo meg da jeg stod i dusjen omgitt av plastikkflasker i alle mulige størrelser og varianter. Små og store plastflasker fylt med shampo, balsam, hårkurer, kroppsskrubb… noen produkter til meg, andre til mannen og produkter til barna.


Enkelte perioder kunne det være et tosifret tall med plastflasker i dusjen. Dette føltes virkelig ikke bra! Selvom jeg med god samvittighet resirkulerte plastflaskene ville jo ikke plasten forsvinne av den grunn. Et annet uromoment når det gjelder plastflaskene er den store usikkerheten rundt hvilke helseskadelige stoffer plastflaskene avgir i seg selv, og det faktum at det vi smører på kroppen vår kan inneholde mikroplast, som igjen vil bli med gjennom avløpsrørene.



Jeg måtte gjøre grep. Da plastflaskene var tomme og resirkulert ble det ikke kjøpt inn nye, men det ble bestilt shampo, balsam og såper fra BeeOrganic. Det høres kanskje litt rart ut, men det ble med en gang en helt annen atmosfære i rommet. Renere, mer ryddig og som om naturen hvisket takk gjennom det åpne vinduet på badet.


Produktene fra Grims Have er økologiske, håndlagde og helt uten plast og emballasje. Når du først vender deg til å bruke disse blir det like naturlig som å pusse tennene.



Har du lyst å lære mer om produktene til Grims Have og hvordan du bruker dem? Vi har skrevet litt mer om det her!





0 comments
bottom of page